Snövit är dum, men jag är blond...?

Jag har tänkt på en sak. Eller jag brukar ju tänka hela tiden (mitt IQ ligger någonstans vid 200. Deal with it, okey? Avundsjuka löser inget).
När man var liten och såg på filmen "Snövit" så tyckte man ju alltid så synd om Snövit när hon åt äpplet.
Nu när jag tänkte igenom det idag så insåg jag ett par saker.
1. Varför heter hon Snövit när hon inte är blond? Kanske blonderade hon sig (oh no, not another wannabe!) och sedan lät sin naturliga hårfärg växa ut?
2. Med tanke på att hon tar emot äpplet från en gumma som beter sig lite (läs mycket) konstigt så kan hon ju inte vara den mest begåvade människan som vandrar runt på denna jord.

Jag tyckte det var väldigt bra att jag (som den smarta människa jag är) berättade det här för er. För då förstår ni att jag är så mycket bättre än Snövit.

Nu när vi har klargjort detta så vill jag bara varna er. Ät inte något som ni fått av främlingar.  Förutom möjligtvis om någon blond snygging kommer fram till er (när ni shoppar i Sturegallerian) och bjuder ut er på middag. Då är det helt okey!

Jag är blond, inte dum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0